WIADOMOŚCI

  • 21.05.2012
  • 4927
De la Rosa: w Monako nie bolid, a kierowca
De la Rosa: w Monako nie bolid, a kierowca
Kierowcy HRT z optymizmem zbliżają się do kolejnego weekendu Formuły 1. Pedro de la Rosa zauważa, że tor w Monako nie wymaga zaawansowanego pod względem aerodynamiki bolidu, co może pozwolić zbliżyć się do lepszych kierowców. Narain Karthikeyan przyznaje, że nie lubi ulicznych torów, ale liczy na możliwość bezproblemowej jazdy.
baner_rbr_v3.jpg
Pedro de la Rosa
„Monako jest jednym z najtrudniejszych, technicznych torów w całych mistrzostwach. Jedyną trudnością tutaj jest fakt, że przejechanie kolejnych kilometrów nie pomaga zbytnio w ustawianiu bolidu, ponieważ na tym torze więcej zależy od kierowcy, niż od bolidu. W czwartek trzeba przejechać jak najwięcej okrążeń, aby zdobyć pewność siebie przed kwalifikacjami – w Monako to najważniejsze. Inna, duża trudność to tłok na torze. Ważnym jest mieć czyste okrążenie. Pirelli daje nam miękkie i super miękkie opony, wiec ważne jest zrobienie bardzo dobrego pierwszego okrążenia na super miękkich oponach, ponieważ na nich ma się tylko jedno szybkie okrążenie. W wyścigu ważnym jest odpowiednia strategia, jest tu zawsze większa szansa, na pojawienie się samochodu bezpieczeństwa, więc szczęście też odgrywa pewną rolę. Oczekujemy z niecierpliwością na wyścig, ponieważ mniej ważna niż w Barcelonie będzie aerodynamika, przez co liczymy na bycie bliżej czołówki stawki”.

Narain Karthikeyan
„Tory uliczne nie są moimi ulubionymi, ale Monako jest wyjątkowym wydarzeniem w kalendarzu. Nie codziennie ściga się w tak pięknie położonym torze, w takiej atmosferze. To jeden z najtrudniejszych wyścigów, jest tak blisko do band, wiesz że nie możesz popełnić błędu. Rok temu poszło mi całkiem nieźle, pomimo wielu problemów w kwalifikacjach i w treningach. Mam nadzieję, że tym razem pójdzie nam lepiej niż podczas ostatniego wyścigu w Barcelonie, który był rozczarowujący. Liczę na szansę bezproblemowej pracy z poprawkami bolidu, które dostarczono nam na poprzedni weekend”.

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

18 KOMENTARZY
avatar
MakGregor

21.05.2012 15:39

0

Narain Karthikeyan "Rok temu poszło mi całkiem nieźle, pomimo wielu problemów w kwalifikacjach i w treningach." Jedynie był zdublowany 4 razy ale to i tak niezły wynik. Nic do nich "HRT" nie mam ale 107% wprowadzili to niech się na litość tego trzymają. Karthikeyan-słodzi bo chce zostać w F1 :/


avatar
Konik_mekr

21.05.2012 15:49

0

Czyżby celowali w punkty?


avatar

21.05.2012 16:17

0

@2 W podium?


avatar
Zirdiel

21.05.2012 16:19

0

@2 W podium?


avatar
Cycorek

21.05.2012 16:32

0

@2 i 3. Dublet :)


avatar
Skoczek130

21.05.2012 16:33

0

Ale jak wóz fatalny, to kierowca wiele nie zwojuje. ;]


avatar
Skoczek130

21.05.2012 16:34

0

P.S. Ale obawiam się, że mogą zdublowac wszystkich... ;]


avatar
pqo

21.05.2012 16:41

0

"Inna, duża trudność to tor na torze." ;]


avatar
pjc

21.05.2012 16:57

0

No cóż. De la Rosa po części ma rację. Ważne żeby dojechał. Na tym torze jeżeli podczas GP pada deszcz, każdy ma szansę na punkty. Problem w tym, że ten deszcz musi najpierw spaść:) A wtedy byłaby jedna wielka loteria. A tak wracając na ziemię. Ten kto nie popełni błędu może się liczyć. Stawiam na to,że połowa stawki się wykruszy.


avatar
pjc

21.05.2012 16:59

0

PS Karthikeyan to najpierw musi zdobyć prawo do udziału w wyścigu. Ale w jego przypadku będzie to chyba celem nie do zrealizowania.


avatar
Wiater

21.05.2012 17:17

0

Też myślę że liczą na dublet. W końcu to najlepsi kierowcy w stawce, tylko ten bolid...


avatar
FERRARI19

21.05.2012 18:07

0

Czemu się tak dziwicie? ;o. Przecież w Monako każdy może wygrać, wystarczy deszcz, duża ilość wypadków (szczególnie wśród njlepszych...). I w ten sposób zwyciężają kierowcy HRT, oraz przed bolidami Marussi ;). No i może jeszcze Petrov może się włączyć w walke o P1.


avatar
kryh

21.05.2012 19:17

0

odnośnie Kubicy: ja już nie wierze w jego powrót, nie chodzi nawet o ostatnie informacje, ale z tego co mi wiadomo i to sa w miare pewne informacje, nie zgna ręki w łokciu.. :(


avatar
Michael Schumi

21.05.2012 19:34

0

Mam pytanie. Czy ta limitowana edycja gry Angry Birds będzie też do ściągnięcia na Androida? Sorry, że piszę pod tym, ale pod artykuł z Lotusem nikt już nie patrzy :).


avatar
PanPikuś

21.05.2012 21:46

0

@12 Co to ma do tematu ? Dopóki nie ma oficjalnego komunikatu, to nic nie jest pewne dla nas, zwykłych kibiców. Co do tematu, to w mojej opinii oni chyba liczą , że faktycznie opony i walka na milimetry zrobią swoje i 14 bolidów skończy na bandzie, a oni powolutku dojadą po swój pierwszy punkt


avatar
PanPikuś

21.05.2012 21:50

0

Swoją drogą dzisiaj trochę padało jak spoglądałem na kamery :D Może( oby ) popadało pod koniec wyścigu :D


avatar
Skoczek130

21.05.2012 21:56

0

@FERRARI19 - wierzysz w to, że odpadnie cała stawka!? Przecież to nie F1 2002... ;]


avatar
conrad30

21.05.2012 21:58

0

@12- Dzięki za informacje! Jak coś to będziemy się Ciebie pytać co tam u Robcia i jak jego łokieć,a póki co to na temat prosze. @7-też to zauważyłem- hheeh lepiej by brzmiało "czysty tor" lub "pełna szerokość toru"


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu